2007-01-25

Across the Border/Crusty Folk Music for Smelly People


私にとって親しみやすいメロディーではないが,アレンジの好みがそれを上回った。そして何度か繰り返し聴いていくうちに,メロディーも馴染んできた。バンドのジャンルはバイオリンが印象に残るFork RockあるいはIrish Punk。

詩は政治的なものでなかなか面白い。Wrong Arm Of The LawをWeb翻訳してみると






Hi folks, my name is Mr. Smith
やあ人々、私の名前は、スミス氏です
I take it from the poor and give it to the rich
私は貧しい者からそれをとって、金持ちにそれを与えます
in a green uniform, that's my pride
私の誇りである緑のユニフォームを着て
I do what I want 'cause the power's on my side
私は、力が私の側であるから、私が欲しいことをします
I make the rules, haha, I am the law
私は規則を作ります、haha、私は法律です
against minorities I fight a private war
少数民族に対して、私は私闘をします
I am the worm in the pillars of democracy
私は、民主主義の柱の虫です
the electric fence around this society
この社会のあたりの電流を流してあるフェンス

We're the wrong arm of the law
我々は、法律の間違った腕です

Hey you, I know you understand
おいあなた、私があなたがわかるということを知っています
that I feel a little stronger with a gun in my hand
私が私の手で銃で少しより強いと感じるために、
a 16 year old Kurd, no he couldn't be my friend
16才のクルド人、いいえ、彼は私の友人ではありえませんでした
the true friend of this land is the Turkish government
この土地の本物の友人は、トルコ政府です
"Shoot to kill" in the name of the nation
国の名において「殺す撮影」
red blood on a German station
ドイツの駅の上の赤い血
well sir, you see, you can put your trust in me
さて — あなたが、見る — あなたは、あなたの信頼を私に入れることができます
I am your friend in need, do you agree?
私は困っている時のあなたの友人ですと、あなたが同意します?

We're the wrong arm of the law
我々は、法律の間違った腕です